mandag den 27. september 2010

13 år

Vi har bryllupsdag i dag. Og vi har en skøn tradition i vores familie - vi giver hinanden blomster på denne dag. Og denne smukke pinke buket, har vi fået af mine forældre. Er den ikke bare smuk??
Og denne har vi fået af min svigerfamilie. Den er bestemt lige så smuk.
Og roserne har jeg fået af Manden min (Går også under kælenavnet MUS, selv om han er 2 meter høj). Prøv at tæl hvor mange roser, der er i buketten.....
Der er nemlig 13. Og det er det altal år, vi nu har været gift. 13 skønne år. Og 19 skønne år som kærester. Er det ikke vildt?? Det synes jeg...

En anden god tradition vi har på denne dag, er at vi altid skal ud at spise. Hvis vi har mange penge, spiser vi et dyrer sted, og hvis vi har færre penge, spiser vi et mindre dyrt sted. Og pt er vi jo lidt fattige på penge, fordi jeg intet arbejde har, så derfor tog vi afsted uden pigerne. Og vi fik bare hygget rigtig meget på dette sted.

Vi fik en 8 retters tapas, og det smagte bare himmelsk.

"Forretten" bestod af salat med løg, blomkål, søde ribs, nogle ailo (mayonaise agtigt), parmaskinke med revet parmesan, noget sur agurk med en slags skinke tam tam på, oliven, og masser af brød.
"Hovedretten" bestod af mørbrad i en lækker sause med gulerødder, katoffel/æggekage med rodfrugter ovenpå, dadler med baconsvøb, cocktailpølser og champignon i en god marinade.

Og jeg er ikke kok eller madekspert, så derfor kan jeg ikke beskrive maden bedre :-), men prøv det selv. Det var bare godt.

Jeg undskylder den dårlige billede kvalitet. Jeg glemte kamera derhjemme, og fik Manden min til at tage nogle med hans telefon. Vi sluttede af med en god kop kaffe, og nu er jeg bare dødtræt. Tror minsanten jeg vil kravle i seng. En stor og vigtig dag venter mig i morgen.
Jeg var jo til samtale i sidste uge. Og sørme om de ikke ringede i dag, og vil have mig til en samtale mere. Der var 20 ansøgninger, og 8 kom til den første samtale. Og nu er vi to tilbage. Så det er knald eller fald i morgen... UH, hvor er jeg spændt......

5 kommentarer:

  1. Iihh tillykke! Dejlig tradition, smukke blomster og lækker mad!
    Pøj pøj i morgen! (Jeg fik ikke det jeg var til samtale på).

    SvarSlet
  2. Hej Henny!
    tillykke med dagen til jer, og jeg krydser alle fingre for dig i morgen, held og lykke med samtalen....

    SvarSlet
  3. Sandie: ja en super god tradition.
    Tak for det, jeg vender tilbage, når jeg ved mere. Og træls for dig - du må bare op på hesten igen...

    Birgit: Tak søde.
    Ja kryds det hele. Og så må vi se om det virker. Det er i hvertilfælde super spændende.

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med de 13 år!
    Sikke nogle flotte blomster:)

    Og held og lykke med samtalen, der er da spendende!

    SvarSlet
  5. Til lykke til jer på samme dag som os :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...