lørdag den 2. oktober 2010

Skrot smykker af cykelslanger

Så har jeg brugt en hel lørdag på at være kreativ.. fedt. Og sikke en god dag. Vi var 4 deltager på kursuset i Viborg. Og vores underviser Elsebeth Slot Larsen havde bare en masse gode sager med, som vi måtte bruge af. Jeg glemte at tage kamera med, så en stemningsbillede af kursuset kan jeg ikke give, men jeg kan vise alle de fine ting frem, som jeg nåede at lave.
Jeg lavede denne mobiltaske. Den er ganske simpel. Den er i et stykke, og så er den foldet og syet i siderne. Jeg lavede huller med en hultang, så det var nemmere at sy. Foran er der sat et stykke, som fungerer som lukkemekanisme. Jeg skal lige have boret et par huller i bagstykket, og sat en rem i. Og så kan den hænge om halsen.
Denne fine armbånd er lavet ud af cykelslanger. De er klippet i tynde ringe, og foldet sammen. Og så har jeg lukket den ved at bore hul igennem begge enderne. Sat en gul perle fast med at stykke cykelslange, og slået knuder i begge ender.
Dette er også et stykke cykelslange. Det er sat sat med bånd af cykelslange, som der er slået knuder på. Og i den ene side har jeg boret huller hele vejen rundt. Og så har jeg hæklet med noget sjovt garn i disse huller. En sjov finesse synes jeg.
Dette er også cykelslange. Og her har jeg lukket den på samme måde som før. Og så har jeg pyntet hele armbåndet med forskellige perler og et stykke gitter i noget blødt materiale, og en masse knuder hele vejen rundt.

Denne armbånd er lavet af et stykke traktordæk. Jeg har klippet det i en sjov firkant, og så har jeg skåret linier 8 steder igennem stykket. Jeg fandt en sort livrem, som jeg så satte igennem disse 8 steder. Inden jeg satte limremmen helt igennem, fandt jeg en sjov limegrøn blomst, som jeg også satte igennem limremmen.. Og bagefter har jeg pyntet dækket med et stykke filt, noget dæk, noget sjovt limegrøn stof, en del fra en trykknaplås, og sluttet af med knuder.
Denne armbånd er lavet af det stykke cykelslange hvorpå der står et nummer. Jeghar lukket den med knuder lavet af cykelslange, pyntet hele vejen rundt med noget grønt plastiksnørre. Jeg lavede huller med 1 cm mellemrum, så det var nemmere at sy i. Og til sidst har jeg pyntet med en plastik blomst besat med fjer. Og sluttet af med knuder og en enkelt perle på blomsten.

Jeg er meget tilfreds med min indsats, og tager gerne afsted igen, hvis hun laver flere kurser.

1 kommentar:

  1. Hej Henny

    Det er nogle fede armbånd du har fået lavet, meget kreativt. Hvis du vil udvide din smykke "produktion" så kig på min guiden til smykkefremstilling http://www.smykkedele.com/kom-i-gang-med-smykkefremstilling/

    med venlig hilsen

    Mikkel

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...