onsdag den 23. februar 2011

Snydt på fredag

Jeg har i de seneste dage syslet med en skattejagt. MellemsteDatter skal holde tøse fødselsdag på fredag, og hun vil gerne have en skattejagt, hvor gevinsten er en pose slik. Og det mener hun så, at det kan Mor (og Far) lige lave. Så det må vi så vise hende, at vi kan....

Jeg (vi) har lavet en rute med 12 poster og 12 spørgsmål. Og de skal så hænges op på fredag, når gæsterne er kommet. Manden min mener, at det kan han nemt lige suse rundt med på scoter. Så det får han så lov til. Imens vil jeg hygge med pigerne, inden de skal sendes ud i kulden.

Posterne er delt op i A B C D og så videre....Og jeg håber ikke spørgsmålene er for svære. Nogle af dem er lidt skøre. Men jeg har fundet dem i en bog om skattejagte fra biblioteket, så det skal nok fungere. Og ellers har jeg, som den bekymrede Mor jeg er, skrevet et telefonnummer på alle spørgsmålene, så de kan få hjælp ude på posten, De skal bare ringe, og så vil jeg quide dem videre. De har to valgmuligheder ved hver spørgsmål. En rigtig og en forkert.
Ser det svært ud?? Jeg kender ikke svaret - og har snydt...

Vælger de den rigtige, kommer de til den næste post.  Og vælger de den forkerte, bliver de sendt hen på en adresse, hvor denne seddel hænger:
Og så skal de hen til posten igen, og se hvad den anden adresse var. Så hvis de svarer meget forkert, kan de risikere at komme til at gå meget.

Og ruten er inden for et overskueligt område. Jeg har lige prøvet at tegne op, hvordan de kan komme til at gå rundt. Men Manden min mener, det er en god rute - her behøver jeg vel ikke skrive, at det er ham der har lagt ruten. :-)
Målet er omme ved en veninde, hvor slikket står i en kasse ude i hendes garage.

Pigerne har fået at vide, at de skal have varmt tøj med, for de skal på skattejagt. Og så vil vi voksne lave varm kakao og fastelavnsboller til dem, når de kommer i mål. Det bliver bare så spændende.

2 kommentarer:

  1. lyder rigtigt spænende jeg elsker skatte jagt og du/jer har lavet en god skattejagt ser det ud til ... ønsker dig en god fredag/fødselsdag når du kommer dertil :)

    SvarSlet
  2. Tak Helle. Vi glæder os også til gæsterne kommer. Og til når de kommer hjem fra skattejagten, og hører deres kommentarer...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...