lørdag den 21. maj 2011

Jeg hader strikkeprøver.

Så skal jeg i gang med en vest. Jeg har ikke noget ordentlig billede af den, så I må vente med at se den, til jeg er færdig. Men denne gang er den til mig selv. Og jeg har glædet mig længe til, at skulle igang med den.Jeg havde lige en hulens masse strømper, jeg skulle have strikket færdig først. Men det har jeg gjort nu. Og nu kan jeg næsten ikke vente på at skulle igang.

Men først skal jeg lige have lavet en strikkeprøve for at se, om fastheden passer. Og det er ikke nogen hemmelighed, at JEG HADER AT LAVE STRIKKEPRØVE. Og jeg synes, at min erfaring viser, at selv om jeg laver strikprøve, så ender det tit alligevel med, at jeg trevler op, fordi det bliver for stort eller for småt. Men NU har jeg lavet 4 - ja 4 strikkeprøver - og nu skal jeg lige finde ud af, hvilken en jeg ska satse på kommer til at passe.
Strikket med en 4'er - passer ikke med de 18 masker og 10 cm. Så jeg måtte prøve at lave en ny.

 Strikket med en 4½'er - passer heller ikke. Der mangler stadig 1 cm.

Strikket med en 5'er - denne passer næsten. Men jeg har ikke en rundpind i denne størrelse, så den skal jeg først have købt.

Strikket med en 6'er. Men det tror jeg bliver for stort.

Garnet jeg strikker med er Rasmilla garn  - luksusgarn silke/uld. Og det var noget af det garn jeg købte i Viborg da der blev holdt homeparty i april.

Fortsættelse følger :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg tror ikke det er en farvorit diciplin mange stedder ;)) med de strikkeprøver.
    Jeg er også en torsk til at få dem lavet, nok fordi det plejer at passe ;)

    Yt

    SvarSlet
  2. Yt: Ja det samme kan jeg ikke sige. Nogle gange passer det, og andre gange passer det overhovedet ikke...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...