søndag den 29. maj 2011

Skøn lørdag - stille søndag

Vi var til bryllup i går. Min kusine skulle giftes med sin køreste igennem 10 år, og det blev fejret med pom og pragt. Eneste minus var det rådne vejr der var hele dagen, og at min dejlige mor ikke kom med til festen. Hun har fået hold i lænden, så hun måtte grædende se til, at vi hentede min far, og kørte tl fest. 

Vi fik det mest vidunderlige mad. Jeg tog billeder af det, omend de er lidt utydelige:

Forret:
Fisketallerken med hjemmerøget lakserose med grov tomatsalat, mandelbagt torsk med marineret urter og krydderurteskum, rødtunge roulade med rejer og saute verte. Servereret med friskbagt brød og smør.

Hovedret:

Rosastegt kalvefilet af dansk ungkvæg, serveret med grønsagstimbale, svampesautes og grilbagt tomater. Hertil smørvendte små kartofler med krydderurter samt rødvinssauce.

Dessert:
 
Kraftig chokoladekage med ganache, serveret med hjemmelavet vanilie parfait. Rå syltet bær og coulis.
Det var en smagsoplevelse af format.
I dag leger vi stilleleg. Vi er trætte og der sker ikke det vildt store i huset. Men batterierne er også godt brugte ovenpå en lang dag i går. Og så håber jeg bare, at min mor snart kommer på højkant igen.

2 kommentarer:

  1. Tillykke med din kusine, og ja vejret... det var rigtig synd, men forhåbentlig gik det hele godt alligevel... maden ser da i hvert fald utrolig lækker ud ;-)

    Hvor synd for din mor, det er ikke sjovt når hun havde sat næsen op efter fest... håber hun snart bliver mere frisk...

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten
    Tak. Det var en dejlig fest. Meget hyggeligt. Vi landede i vores senge kl 3.45 (siger Manden min- jeg formåede ikke at se på klokken). Og der var masse af underholdning, taler og sange aftenen igennem. Jeg er sikker på at alle nød det.
    Ja, det er meget træls for min mor. Hun døjer det ryggen en gang imellem, men heldigvis har det været god nu i 6 år. Og så begynder den lige at drille 14 dage før denne dag. ØV siger jeg bare.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...