torsdag den 16. juni 2011

Der er gang i hyldeblomsterne

Jeg har fået to nye opskrifter på hyldeblomstsaft, og så de skulle jo afprøves. Nu er hyldeblomstsaft jo ikke lige det jeg plejer at lave  (har aldrig prøvet at lave det før), så jeg er lidt spændt på, om disse smager mig og familien. Men MindsteDatter og jeg gik ud i haven og plyndrede vores træ for buketter, og så gik vi ellers i gang.

Den ene protion er en opskrift fra mette b  - hyldeblomstsaft med citron og ingefær.


Den anden portion er fra Kamomilla Vanilla - hyldeblomst med citron.

Nu skal det stå i 4-5 dage i køleskabet, og så må vi se hvilken en der vinder i min test.

2 kommentarer:

  1. Årh manner ;0) jeg er sikker på at du bliver afhængig af det ;0) Husk at bruge blomster og citroner til marmelade bagefter. Det smager virkelig skønt og så er det så simpelt.
    Det som de blendede blomster og citroner vejer kommer du samme mængde sukker i, koger det op så sukker smelter og direkte i glas.

    SvarSlet
  2. Det vil jeg skrive mig bag øret til næste gang jeg laver det. Jeg tror at jeg i første omgang nøjes med saften. Det er jo i morgen, at jeg må tappe det. Og jeg er da lidt spændt...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...