mandag den 12. september 2011

Sushi for begyndere

For en del år siden smagte jeg sushi for første gang. Og som jeg huskede det, kunne jeg godt lide det.

Nu har vi fået vores første Sushi-bar i byen  - ja, vi har nok haft den i omkring et år nu!!! - og jeg har længe vimset rundt om det, for jeg skulle altså smage det igen. Og så i dag gjorde jeg det. Jeg købte dette:

En sushi lunch bestående af 2 valgfrie futomaki ruller (2 x 5 stk). Og jeg fik kyndig vejledning, og valgte disse: 1) Spizy tun - tun, agurk, advokado, chili mayo og 2) Phili roll - røget laks, flødeost, forårsløg, salat. Fik også ingefør, soya og wasabi med.

Og det smagte mig... Hvis der er nogen, der er ekspert i Sushi, og som kan anbefale nogle smagsmuligheder, er jeg frisk på at prøve !!!

Jeg har gemt to stykker tilbage, og vil se om jeg kan lokke dem i halsen på ÆldsteDatter og MellemsteDatter :-) Men tror det næppe.....

Opdatering: da ÆldsteDatter kom hjem fra skole, gav jeg hende et stykke sushi - og hun spiste det med velbehag !!!  Og da MellesteDatter kom lidt senere, gjorde jeg det samme igen - og hun var ved at brække sig... ´
Den havde jeg ikke set komme.. Jeg havde bestemt troet, at de ville reagere lige modsat. Men NEJ !!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...