lørdag den 15. oktober 2011

Pink bukser med store lommer

Så fik jeg mig sat ved symaskinen. Og efter en lang hård kamp kom disse bukser ud i den anden ende.
  
De er syet i pink jersey. Resten af det jersey jeg købte for et stykke tid siden, og som blev til pyjamasbukser. Og lommer er et stykke blomstret stof fra Stof & Stil. Jeg har denne gang kantet lommerne med turkis pipingbånd, som jeg selv lavede. Ganske nemt er det. Og så fik jeg brugt en rest jersey som var klippet til samme formål. Forneden i benene har jeg sat en grønblomstret stykke stof som løbegang, og syet elastik ind i. Og linned er tyrkis/pertrolium ribstof ed en stor bred elastik syet indeni.

Men for pokker, som de drillede. Da jeg skulle sy lommerne på buksebenet, ville de hele tiden rynke, så jeg måte pille op MANGE gange. Og da jeg endelig fik lommerne syet på, og skulle overlocke bukserne sammen, sprang 2 forskellige tråde i overlockeren på skift... Det var lige før jeg fik et flip. Og jeg måtte tælle til 10 rigtig gange. Og ind i mellem kom MindsteDatter og spurgte om mange mærkelige ting, og andre gange snakkede hun bare om vind og vejr. Og det er bare IKKE nemt at være tålmodig og lyttende, når det hele driller. Og måske kom jeg også til at sige "Ikke lige nu" et par gange.
Men færdige blev de og da MindsteDatter så dem, gav hun dem et kys. Det tolker jeg, som om hun blev glade for dem, og så var Mors sure stemme glemt igen. Dejligt.

3 kommentarer:

  1. Godt kæmpet! Det ville jeg ikke have tålmodighed til! De er blevet superfine!

    SvarSlet
  2. Da jeg syede på min overlock i sidste uge, skete det samme for mig. Hader når mine maskiner ikke fungerer!!!!!!

    Det kan godt være vi har strikket mange af de samme modeller til vores piger, men mht syning, har vi meget forskellig stil ;-) Jeg ville aldrig få syet sådanne bukser her. Ved ikke hvorfor, for når jeg ser dit, ser det jo lækkert specielt og godt ud!

    God weekend!

    SvarSlet
  3. Junette: Ja, der er ikke noget værre end når skidtet driller.... Men heldigvis er jeg MEGET stædig, når det gælder sådanne projekter. Så det blev som jeg ville have det.

    Majer: Prøv at springe ud i det. Jeg kan slet ikke få hold i det igen.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...