mandag den 13. februar 2012

Fødselsdag i huset

"Teenageårene er kendt for at være en tid, der er fyldt med udfordringer, følelser og konflikter – både for teenageren og for forældrene. Men det er også en tid, der kan være utrolig lærerig og sprudlende for alle parter, hvis bare man ved, hvordan man bedst omgås hinanden, og hvordan man som forælder bedst støtter den unge i de nye situationer." Citat herfra

Og med endnu en teenager i huset skal jeg nok få brug for min tålmodighed og min erfaring fra den ældste teenager i huset på nu 16 år.

Jeg går en hård tid i møde for MellemsteDatter bliver 13 år i dag. Og selv hun kan til tider se, at ÆldsteDatter er urimelig. Og så siger MellemsteDatter meget snusfornuftigt: "Sådan bliver jeg aldrig Mor".

Men jeg er selvfølgelig optimist. Og vil glæde mig til at skulle fejre fødselsdag for hende igen i dag, ligesom vi har gjort hele weekenden. Det er nu dejligt. Og hun er en dejlig datter. Teenager eller ej så elsker jeg hende.

4 kommentarer:

  1. Tillykke med teenageren :))

    Karen

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med datteren ;-)

    SvarSlet
  3. Tak Majer og Karen
    Vi sluttede dagen af på Bones. MellemsteDatters yndlings restaurant. Så der var ren glæde hos hende. Dejligt.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...