lørdag den 10. marts 2012

Tinki Winki :-) eller lilla sparkedragt

Så blev jeg færdig med nummer to. Og MellemsteDatter er ligeså lykkelig for sin, som ÆldsteDatter er. Faktisk har den siddet på hendes krop siden i går, hvor den kom ud af symaskinen. Dejligt. Så er der sq noget ved at sy. Denne dragt har nok kostet omkring 280 kr. Og ligeså mange sytimer som den anden - nemlig 15 timer at sy inkl klippetid. Denne udgave har også fået lynlås helt op i hætten. MellemsteDatter er ikke så krævende som ÆldsteDatter, men dog ville hun også gerne have foer i hætte. Men hun vidste bare ikke hvilket foer. Bare ikke blomster. Men hun ville gerne have stjerner på skulder, så derfor fandt jeg noget stof hos Malika & Rosa, som bare passede perfekt til farven lilla og til stjernene på skulder. Ja rent faktisk kom der en mail fra Malika & Rosa ligesom jeg var gået i stå, og sad og ledte efter noget passende stof. Så det var nemt. Og i går kom stoffet så med posten. Hurtigt og nemt. Og imens havde jeg selvfølgelig syet alt det andet jeg kunne, så den kunne blive hurtig færdig.

Denne dragt er syet efter samme mønster som den pink, men bare i en nummer mindre, nemlig str s. For MellemsteDatter er kun 167 cm høj. Men til gengæld har jeg lavet en del ændringer i mønster. For hun er lidt bredere om bagen, så det krævede lidt mere syrum i siderne. Jeg har også her hævet skridtet lidt. Men så har jeg til gengæld sat en kile imellem benene, for at give hende mere bevægelsesfrihed. Sidelommerne i denne har også fået lynlås. Men ingen lomme på bagdelen, som på den pinke. Det ville hun ikke have.

Det lilla stof er købt her. .
 
 
Stjernestoffet i hætten.
 Og her kan I se stjernerne på skulder. De passer bare så godt sammen med stjerne i hætten. Stjernerne på skulder er lavet i hvid strygestof. Købt her.
 
Her kan I se kilen som er syet i skridtet. Jeg har stukket kilen med lilla, så det falder bedre til. Og hun har selvfølgelig også fået broderet på flappen til lynlåsen. Dygtig dame hende min eksnabo.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...