torsdag den 17. maj 2012

Lidt godt til aftenkaffen

Nu har jeg set denne opskrift mange gange hos denne blogger. Og nu har jeg besluttet mig for at afprøve den. Og det smager bare guf. Så jeg er bare nødt til at dele opskriften med jer. I er bare nødt til af prøve den. Kagen hedder Raw Cake a la brownie. Og opskriften kommer her:

2-3 dl mandler, valnødder eller pecannødder hakkes groft i foodprocesseren og stilles til side
1 liter saftige dadler uden sten køres i foodprocessoren sammen med
2 dl kokosolie til en cremet masse. Kokosolie er det samme som palmin har jeg senere fundet ud af. Og det er noget billigere i prisen. Jeg købte min kokosolie i Føtex til 80 kr for 450 gram.
Hældes over i en skål og røres med 2 dl cacao samt de hakkede nødder.
Presses i en flad firkantet form med bagepapir i og stilles på køl i et par timer.
Skæres ud i små firkanter og serveres.

Kan evt drysses med, eller rulles i 1 dl goji-bær som er blendet med 1 dl kokosmel. Det har jeg ikke prøvet, men jeg tror ikke det gør smagen dårligere. :-)
Den er tæt i smagen, så man behøver ikke store stykker. Og smagen minder om kiksekage - uden kiks.

Jeg havde ingen foodprocesser, så jeg brugte min stavblender. Og jeg siger bare "lad være med det" for det er en svær proces, og massen klistrer til det hele.Blenderen var ved at brænde sammen, så det endte med jeg måtte blande med håndkraft. Og det er sejt. Så en foodproceser er at anbefale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...