torsdag den 20. september 2012

Det gule skab's historie

For 2 år siden malede jeg dette skab gul.
 Men på bare 2 år er den nu blevet så grim, at jeg er nødt til at gøre det om. Da jeg i sin tid fik skabet, var skufferne ikke så pæne. Så min svigerfar satte nye skuffer i, og for at gøre den så pæn som muligt, valgte han desværre at behandle skufferne med et eller andet dumt oliebehandling. Denne oliebehandling gjorde desværre, at skufferne med tiden blev mørkere og mørkere. Og det samme gjorde listen forneden og benene på skabet. Og for 2 år siden, kunne jeg bare ikke holde synet ud mere, og valgte at male den solskinsgul. Og det blev bare så flot. Jeg kan ikke huske, hvilken maling jeg brugte til at forbehandle skufferne med, INDEN jeg malede den gule. Men det har åbenbart ikke været det rigtige. For nu er skufferne igen begyndt at blive mørke igen. Og jeg (med mit perfektionistiske øje - ihvertlfælde inden for farveforskelle) har nu valgt at skride til handling. Jeg har været nede i malerforretningen. Og nu har jeg fået en kraftig grunder, der skulle kunne stoppe det mørke i at komme igen.

Så nu har skufferne fået 3 gange grunder.

Og skabet har også fået en omgang forneden.
 
Nu må jeg se i morgen, om det mørke er helt væk, ellers må de have en tur mere. Og så skal den ellers males gul igen. Og heldigvis har jeg en lille rest af den gule farve, så mon ikke der er nok.
 
Og bagefter går jeg i gang med et andet projekt, som har kaldt på mig meget meget længe.
 

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...