mandag den 15. oktober 2012

Efterårshygge

Vi hygger os rigtig med forskellige gøremål her omkring efterårsferien.
 
MindsteDatter og jeg har lavet græskarhoved. Arbejsdsfordelngen var meget fornuftigt. Mor tegnede efter vejledning efter MindsteDatters ønsker: den skulle være glad/uhyggelig. Og sådan blev det. Jeg skar ud. Og så skulle hun ellers igang med fingrene for at fjerne "indvolde". Og det gik bare derudaf.
 

Hun knoklede og asede.
 
(hvis I ser godt efter kan I i bagrunden ane mine nymalede møbler). Flere billeder af dette senere. Og så skal I se det med de nye greb monteret)

Og sådan kom den til at se ud. Glad og uhyggelig.

Vi har også været i skoven. Vi skulle samle kastanjer. Men midt i alle skovens blade dukkede denne lille fætter op.
 
MindsteDatter var meget optaget af den. Og så et tidspunkt spurgte hun: "Mor, må jeg ae den??"
Og det sagde jeg selvfølgelig JA til. Men hun fik også vasket hænderne godt og grundigt, da vi kom hjem.
Vi fandt ikke SÅ mage kastanjer i år. Jeg tror børnehaverne havde været der før os, og de havde ribbet hele skoven. Men vi fik en hyggelig tur ud af det, Og det var jo det vigtigste.

Og sørme om vi ikke også har været i biffen, MindsteDatter og jeg. Vi var inde og se Klokkeblomst og Vinterlilje. Og den kan varmt anbefales. Hun sad helt aldeles bumstille og spiste slikkeping og popcorn imens. Og hun nød filmen. Jeg måtte da også på et tidspunkt knibe en lille tåre væk, for filmen var god. Så I kan roligt tage deres små poder med i biffen. Jeg havde på fornemmelsen at det nok skulle blive en god oplevelse. For hun plejer altid at være optaget af Klokkeblomst, og det holdt stik.
 
Og så var det ÆldsteDatter og MellemsteDatters tur til forkælelse. I dag har vi været på tøsetur til Århus, imens Manden min og MindsteDatter har hygget herhjemme.
 
Først var vi en tur i IKEA. Her fik vi købt en del nyt til MellemsteDatters værelse bl.a. nogle nye vaser, hylder som vi nu skal til at sætte op. Vi spiste morgenmad derude. Og det er jo bare vildt billigt. Og bagefter kørte vi til midtbyen. Sikken et KAOS derinde. Vi var bestemt IKKE de eneste, der havde bestemt sig for osetur til staden. Da vi efter LANG tid fandt en p-plads fik pigerne lov til at gå alene. Ellere rettere... de havde hver en veninde med. Og de fik lov til at ose sammen to og to. Og efter to timer mødtes vi så, og fik mad sammen. Selvfølgelig på Mc Donalds - det kan jo ikke være anderledes i den alder. Og bagefter osede vi hver især videre. Jeg viser billeder af mit "guld" senere.
 
Nu vil jeg simpelthen kravle i seng. Jeg skal på job i morgen og onsdag. Og så har jeg en fridag mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...