søndag den 23. december 2012

Grydelapper i tykt garn

Da jeg var i Ålborg i starten af december, var jeg lige en smut forbi Stof & Stil deroppe. Og da fandt jeg noget rigtig tykt garn lavet af stof. Og det var bare perfekt til grydelapper. Og disse grydelapper gik jeg så i gang med at strikke i går. Og det var bestemt ikke uden problemer. For stofgarnet er meget tykt, og der gik ikke lang tid inden første problem kom:
Nemlig at den ene pind knækkede. Og hvad gør man så, når der ikke er andre strikkepinde lige i nærheden, og jeg vil være færdig??? Man fortsætter som om intet er hændt.
 
Og det lykkedes da også at blive færdig med den ene, men så da jeg kom til den anden grydelap, knækkede der er en pind mere. PIS....
Men jeg fortsatte... Det er også nogle usædvanlig dumme strikkepinde, jeg her har fået fingerne i. De er af plastik og er  meget bløde i det.

Og nu er jeg færdig med begge grydelapper. Dejligt. Og dem skal jeg nok blive glade for. De er tykke, og kan holde varmen væk fra fingerne.

Jeg har syet en knap i som pynt.
 
Og nu hænger de og pynter ude i køkkenet.
 
Og jeg vil såmænd gerne dele opskriften med jer. Jeg slog 20 masker op på pind 3, og strikkede indtil grydelappen var helt firkantet. Det blev til 18 rækker frem og tilbage. Derefter hæklede jeg 12 luftmasker som hank, Hæftede enderne med en stor stoppenål. Og sluttede af med at sy en stor hvid knap på som pynt. Det har taget mig 2 dage at lave dem, så det er et meget hurtigt projekt. Håber I kan bruge det.
 
Og hvis jeg havde ku' finde link til stofgarnet havde I også fåen den. Men en kan jeg simpelthen bare ikke finde, desværre. :-(
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...