lørdag den 23. marts 2013

Elefant-nederdel







Så fik jeg lavet den første nederdel af det fine elefantstof jeg købte af Kirkesjov. Jeg har syet en halvsol-nederdel. Lommerne er lavet af elefantstoffet, og jeg har kantet lommer med orange skråbånd. Bunden på nederdelen er også afsluttet med det samme orange skråbånd. Og så har jeg sat en mørkebrun rib i taljen. Og jeg har været heldig denne gang. For det stof som selve nederdel er lavet er var en rest jeg havde liggende, nemlig mørkeblå chrambrey fra Stof & Stil. Og sørme om ikke de andre ting også var på mit lager. Det er nu rart at få brugt fra lageret, så er det lidt nemmere at få købt nyt med god samvittighed.
Og nu må jeg i tænkeboks omkring, hvad jeg skal bruge de sidste to stykker elefantstof til. Har I nogle idéer??? Stoffet er ikke så stort, så det kan nu bruges til lommer på et eller andet, men til hvad??

Opdatering: jeg har sat et link ind til vejledning til hvordan jeg laver en halvsol-nederdel her. En meget nem måde at få lavet et mønster der passer perfekt til det enkelte barn. Håber I kan få glæde af det.

8 kommentarer:

  1. hvor er den bare sød!! Og din datter ligeså :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Hun er også meget glad for den. Og så er den jo relativ nem at sy,

      Slet
  2. Fin nederdel, skønt snit - halvsol - hvordan laver man da lige sådan en..??? Hvor er bettepigen (M - uden at nævne navn) ved at være stor. Hun ser rigtig sød og fræk ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Majer
      Jeg har lagt et link ind på indlægget nu, så du kan se hvordan jeg gør med hensyn til mænsteret. Det er meget nemt. Og den kan bruges både til voksne og til børn.
      Og tak for de pæne ord. M er ved at være en stor pige. Om 3 mdr bliver hun 5 år. Det er slet ikke til at fatte, at hun er så stor. Og hun ER ligeså fræk som hun ser ud til at være.

      Slet
  3. Tusind tak Henny. Sådan en nederdel skal altså prøves til T :-) Er M virkelig kun 1/2 år yngre end T? Synes hun skulle være mindst 1 år... På den anden side, hvis jeg tænker tilbage på Godske, ved jeg det jo godt, det ikke er mere!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...