søndag den 31. marts 2013

Retro påskekjole









Og ja, den skal vist lige stryges lidt ekstra godt.
 
Endnu en kjole har været igennem mine hænder. Denne gang en sød påskekjole. Mønsteret er den samme som jeg har brugt her. Bare med diverse ændringer. Mønsteret er denne fra Stof & Stil model 63012.  Jeg har sat en gul lynlås i nakken, og lavet forstykket spids. Og undladt lommer foran. I halsen og forneden på kjolen har jeg pyntet med noget gulprikket skråbånd. Ærmene er lagt op med en 2cm oplægning.

Stoffet jeg har brugt, har jeg haft længe. Det grønmønstrede har jeg ejet i en del år, men har bare ikke lige udtænkt det endelig mål med det. Da jeg købte det i tidens morgen igennem en anden blogger, var målet en slåomkjolen. Men det blev aldrig til andet end en tanke. Men da jeg for et stykke tid siden fik noget gulprikket stof - nemlig da jeg var til blogtræf i Århus, kunne jeg se at disse to stykker stof bare passede så godt sammen. Og nu er der så kommet denne kjole ud af det. Super smart og dejligt sommerlig synes jeg den er. Og jeg kan lige den for mig med bare sommerben og små gule sommersandaler :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor er det en skøn kjole og. Sød model!!

    SvarSlet
  2. Tak. Jeg er også ret sikker på, at hun skal få den brugt her i løbet af sommeren.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...