onsdag den 10. april 2013

Girafbluse




Denne søde gírafbluse kom også ud af symaskinen den anden dag. Halsribben drillede mig en del. Jeg ville prøve at lave den på en anden måde end jeg plejer. Nemlig sådan som jeg fik det vist på kreadag i Århus i februar. Nemlig med at putte mere rib foran end bagpå blusen. Men jeg må indrømme - det virkede ikke for mig. Ribben blev slasket og strittede udaf foran, og det skal den bare ikke.  Jeg måtte pille op 2 gange hele vejen rundt - og det er bare IKKE nemt at pille overlock op, skal jeg lige fortælle jer. Det lykkes, og også uden at stoffet fik huller eller blev grimt af det. Men til sidst måtte jeg ty til den måde jeg kender bedst, og sy ríbben i på den måde: den rib i 4 og del hals i 4 og sæt nåle. DET virkede for mig.
 
Blusen har endvidere rib i ærmer, og er lagt op med en 2cm's søm forneden. Jerseyen og ribben er købt i Fjølner i Viborg. En butik der bestemt er et besøg værd. De har bare så mange lækre jersey stoffer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...