lørdag den 1. juni 2013

Udenfor sæsonen




Lige før jul hæklede jeg denne hue til mig selv.  I noget tynd og lækkert Alpacea garn. Nu har jeg forsøgt at lave den i noget lidt tykkere garn. Og den ER blevet tyk. Og det betyder desværre at den ikke falder så pænt som den første hue jeg lavede. Men til gengæld er den noget varmere. Denne harogså fået en kvast. En lille sød en. Måske ville det være pænere med en kæmpe stor. Det tror jeg faktisk: men den bliver måske skiftet ud, når jeg falder over en større model kvast. Hvem ved.

Huen er ligesom den første hue hæklet i rib efter endnu en genial ide af superhækleren Lutter Idyl! Du finder opskriften lige her.

Garnet er købt i vores nye Drops garnbutik her i Skive. Jeg brugte 150 gram  garn.
Kvasten 'faldt' jeg over hos Fjølner i Viborg, men I kan sikkert få den mange steder.

Kvasten er monteret med en trykknap. Så kan huen vaskes, og hvis jeg skulle gå hen og blive træt af mint, kan kvasten nemt klikkes på en evt. ny hue.

P.S. Jeg undskylder mange gange det ikke så pænt satte hår. Men billedet blev skudt da jeg kom træt fra job. Og jeg ville bare så gerne vise huen frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...