lørdag den 27. juli 2013

Inspiration og gode tips søges !

 
turen går til berlin - bog
 
Min næste ferie med familien går til Berlin. Vi skal afsted mandag til torsdag i uge 32. Jeg har booket en lejlighed til og alle fem: ÆldsteDatter 17 år, MellemsteDatter 14 år, MindsteDatter 5 år, Manden min og jeg. Vi skal bruge dagene på seightseeing og en smule shopping. Og jeg mangler inspiration til noget der passer til os alle fem. Vi har talt om, at vi skulle se mindeparken for jøderne, Rittersport og måske en koncentrationslejr. Koncentrationslejren kunne måske være på turen hjem. Men det ved jeg ikke endnu, hvor de er henne i forhold til byen. Så det skal jeg havde fundet ud af. Vi kører i bil til Berlin, men har planer om at tage tog/u-bane/bus rundt i byen. Måske vi kan købe  et kort alla "kør alt det du vil i offentlige transportmidler i 24 eller 48 timer" ligesom man kan i København.
Vi skal bo på Inselstrasse i Berlin Midtby.

Jeg har købt bogen "Turen går til Berlin" og den skal jeg også lige have tygget mig igennem.

Er der nogle der har tips og gode råd, så modtages de med kyshånd. Hvor spiser vi godt henne? Hvad er godt at se?

2 kommentarer:

  1. Hvis I skal til Berlin, så skal I også unde jer selv en tur i Fjernsynstårnet på Alexanderplatz. Det tror jeg selv din mindste på 5 vil synes er sjovt. I kan købe billetter i bunden af tårnet i billetautomater. Når I har købt billetter kan I se, hvornår det så er jeres tur til at komme op med elevatoren. Mens man venter kan man gå rundt på pladsen.
    Rigtig god tur.

    SvarSlet
  2. Tak for tippet. Det vil jeg huske.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...