fredag den 13. september 2013

Forberedelser til jul

Ja du læste rigtigt.
 
Jeg er i gang med at hækle grankogler. Jeg skal bruge dem som julepynt. Og det tager jo lang tid pr. styk. Og hvis jeg skal have en hel fad fyldt med kogler, er jeg jo nødt til at starte i god tid. Jeg startede på de brune kogler her i foråret. Men på et tidspunkt gik jeg kold i det. Men nu er jeg startet på det igen. Jeg har nu fået lavet 3 mørkebrune kogler og 3 mellembrune kogler. Og for at få lidt pang på julen, har jeg også lavet med nogle neon pinke.
 
 
 

Nu har jeg fået købt lidt mere garn. Og er i fuld gang med nogle gule. Og når jeg er færdig med dem, skal der laves lidt i blå og lidt i en lilla. Jeg har brugt Yarnfreaks opskrift som grundmodel til grankoglerne. Men jeg synes ikke, at de alle skal være fuldstændig ens - for det er grankogler ikke efter min overbevisnng, så derfor er nogle af grankoglerne bevidst lavet lidt tykkere eller lidt længere. Så de er lavet lidt på freestyle :-) Og freestyle er lidt nemmere at have med at gøre, når jeg har hæklearbejdet med på job. Jeg er jo så heldig at jeg nogle gange har mulighed for at sidde og tvhygge med beboerne på mit job, og så kommer der jo gang i det kreative.

Og nu er jeg klar til at lære fra mig. :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...