torsdag den 21. november 2013

Julekort færdige #3

På en fridag kan man nå meget. Og jeg har i dag nået at få lavet det ene hold af mine julekort færdige. Jeg fik jo syet knapperne på pap over de sidste par uger. Og jeg har fået skåret de stykker der skulle bruges til selve kortet. Og i dag kunne jeg så få det samlet.
 
Jeg startede med at sætte dobbeltklæbende tape på, der hvor træstammen skulle være. Og så kunne jeg sætte træstammen på selve træet.

Derefter kom der dobbeltklæbende tape på selve træet. Både på træstammen og på selve træet.  På billedet kan I også se alle trådene fra knapperne. Så den er god nok: knapperne de er skam blevet syet på. Og jeg kan kun sige, at det faktisk tog lang tid. Men med hjælp fra MindsteDatter og et godt radioprogram: Mads og monopolet, så hjælper det på det.

 Jeg klæbede 'pynte' papiret på kortet.

Og så kom der en snebakke på nederst på pyntepapiret. Papiret jeg har brugt til sne er med glimmer. Det ses bare ikke så tydeligt på billedet.

 Jeg satte træet i snedriven, og satte en tråd rundt om træstammen, for at give kortet lidt liv.

Og til sidst kom der en snedrive hen foran træstammen. Volia. Nu mangler jeg bare at lave julebrevet der skal indeni. Det må så ske på en anden fridag.
 
Jeg har lavet 9 julekort på denne måde. Og der er ingen af træstammerne der er ens. For jeg har jo bare brugt af mine knapper på må og få. Men det gjorde det jo også sjovt at lave dem. Og som før vist har jeg sat perler på der, hvor der kom små huller imellem knapperne.
 
De andre julekort som jeg viste lidt af her, viser jeg frem om nogle nogle dage. De er nemlig også sjove at lave, og nu er de også færdige.  De er også lavet med knapper, der er syet på. Men lavet på en noget nemmere måde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...