fredag den 14. februar 2014

Min ferie i billeder

Vi er lige kommet hjem igen efter 4 skønne dage i Napstjert i Nordjylland, 24 km syd for Skagen. Jeg har været i sommerhus sammen med min familie og 3 andre skønne unge mennesker. Mine store piger havde nemlig fået lov til at tage nogle med. Og ÆldsteDatter valgte at tage sin kæreste med, og MellemsteDatter tog to veninder med. Eneste problem i dette var, at vores bil kun kan transportere 6 personer. Så for at få logistikken til at gå op, tog ÆldsteDatter og kæresten offentlig transport midler op frem og hjem fra sommerhuset. Og når vi skulle rundt deroppe, tog jeg toget sammen med MindsteDatter (som jo var gratis). Og på den måde gik det op. Og det var faktisk ikke så slemt - jeg elsker nemlig at køre med tog. Og MindsteDatter fik dermed også denne oplevelse med.

MindsteDatter har haft en rokketand i temmelig lang tid. Og den valgte så at falde ud den første aften i sommerhuset. Og selvfølgelig kom tandfeen forbi. Vi måtte tømme alle vores punge og kunne dermed skrabe 25 kr. sammen til hende. Og hun var lykkelig.

 Jeg fik også løbet en tur deroppe. Planen var at jeg skulle af sted 2 gange. Men det blev kun til den ene. Men med 5 km på samvittigheden går det nok også.

Skagens toget er nu en anderledes. Det er ligesom at køre med bus. Jeg skulle trykke på en knap for at få toget til at stoppe. Både når jeg skulle med og når jeg skulle af. Og det var jeg ikke klar over den første dag. Så jeg stod bare og ventede og ventede. Og 2 min før toget kom, så jeg dette skilt. Og trykkede. Men heldigvis standsede den alligevel. Men jeg havde lige set at den bare drønede forbi. Og så kunne jeg have stået der en time mere, imens resten af familien ventede i Skagen.

 Vi var en tur i Skagen. Og selvfølgelig skulle vi prøve at gå til Grenen. På billedet står jeg på det yderste punkt der var. Og selvom knapnålen viste at dette var det nordligste, var dette ikke muligt for det var ude midt i vandet. Senere inde i Skagens by talte jeg med en sød ung kvinde. Hun fortalte, at spidsen hele tiden bevæger sig. Nogle gange er den nod vest og andre andre mod øst. Og dage som i dag er den der slet ikke.

Disse glimmerstrømper kom med mig hjem fra Skagen.

De andre tog bilen hjem, og MindsteDatter og jeg skulle endnu engang vente på toget, Og imens vi stod der og småfrøs ringede de andre. De var kommet hjem, men havde opdaget at nøglen til sommerhuset var i min lomme. Så de måtte vente på at komme ind, indtil mit tog ankom til Napstjert en halv time senere. Så nu var det deres tur til at fryse.

Onsdag skulle vi bare ud på en lille gåtur. Men det endte med at blive til over 6 km. Vejret var jo skønt, så vi nød bare at være ude. Vi gik fra stranden og op på stierne for at komme en anden vej hjem. Og pludselig på vores tur mødte vi en kamel. Det viste sig at være Farm Fun, som vi var kommet om ved. Og selvom at de reel set havde lukket, fik vi lov til at klappe kamelen, og lige gå rundt og se hvad de havde at byde på.


 I går havde MellemsteDatter fødselsdag. Og det blev fejret med morgenhygge, inden vi tog til Frederikshavn på shoppetur efterfulgt med en tur i badeland.

 Jeg mødte disse to skatte på min vej i Frederikshavn. Og nu er jeg så en lille smule forelsket. Godt jeg snart har fødselsdag. Måske skal en af dem på min ønskeliste.

Efter shoppetur og badeland gik turen hjem igen. De andre i bil. Og MindsteDatter og jeg tog igen toget.

Nu er vi som sagt hjemme. Vaskemaskinen drøner derud af. og tv'et kører på de gode kanaler. I sommerhuset kunne vi kun se DR1, DR2, TV2, og tyske eller svenske kanaler uden undertekster. Så det er nu rart at være hjemme igen. Øst vest hjemme bedst. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...