onsdag den 14. maj 2014

Louisa kjole med denim og blå dame

Der må 'pifffffttttteeeeeesss!

Marte fra Compagnie M har begået et lille mesterværk! Det her kjolemønster er perfekt. 3/4 lange ærmer, let A-facon, fin lomme foran og en lynlås bag. Og så er den bare så nem at sy.

Som Marte selv skriver, så er Louisa et vintage inspireret mønster med et moderne twist. Den store, fine lomme og 3 forskellige metoder til konstruktion af kjolens ryg, gør kjolen til noget helt unikt.

Jeg har valgt 'den nemme løsning' ved blot at sy belægning i halsudskæringen. Kjolen kan også hel-fores om man ønsker det i stedet - og alle løsninger står fint beskrevet i den medfølgende guide. Guiden er dog engelsk.
 
Jeg har lavet kjolen i lys chambrey denim fra Stof & Stil, og så havde jeg jo lige et stykke stof, som jeg i tidernes morgen fik fra GroovyBaby & Mama. Og det passede bare perfekt til stykket foran. Så nu er det også kommet til sin ret. Og jeg har sat et stykke brunt pipping bånd på forstykket. I ryggen er der brugt en brun lynlås fra gemmeren. Dejligt med gode ting, som bare kan findes frem og bruges.
 


 




7 kommentarer:

  1. Pift :-) Super fin kjole :-) Kan godt lidt den er syet i to forskellige stoffer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sanne. Ja, den er faktisk fin med det blå foran. Og dejligt at stykket lige passede på det jeg skulle bruge, så det ikke gik til spilde.

      Slet
  2. Hvor er den fin!! Jeg er også gået i gang med at sy et par stykker til mine piger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Hvor lyder det fedt at du også er i gang med mønsteret. Jeg må hen og lure på din blog, for at se hvilke flotte ting du får lavet.

      Slet
  3. Tak. Og jeg er gået helt i selvsving. Jeg må bare lave flere kjoler i denne model.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...