onsdag den 17. september 2014

Redigering af høstjakke


Jeg har længe været irriteret over ærmerne's afslutning og den voldsom store hals i min høstjakke. Jeg bruger høstjakken hver dag, og kan faktisk ikke undvære dens varme. Men i aftes satte jeg mig ned og lavede det om.

Først pillede jeg det dobbelte stykke op i ærmet. Da jeg strikkede høstjakken, havde jeg kun lige præcist garn nok til jakken. Så der var ikke garn til rest, så for at kunne lave mine ændringer, måtte jeg 'finde' garnet et andet sted på jakken. Og ved at trevle det dobbelte stykke op, fik jeg garn til at jeg kunne lave en anden afslutning på ærmerne.
Jeg samlede alle maskerne op, og har nu lavet en afslutning med I cord eller hestetømmer. Det er den samme afslutning som jeg har brugt ved lommerne, og ved høstjakken bagpå. Og nu er høstjakken's ærmer meget pænere.


Høstjakkens ærme FØR

Opsamling af masker.

Ærmet NU.


Heldigvis havde jeg stadigvæk e smule garn til overs. Og så kunne jeg også få rettet halsudskæringen, så den ikke var så stor og slasket. Når jeg gik i jakken, faldt den altid ned over den ene skulder, fordi halsen gav sig så meget. Det håber jeg godt nok er ovre nu.

Jeg samlede også masker op i halen, og lavede som samme måde som på ærmerne en I cord afslutning. Og bare af udseende virker den til at være blevet mindre, og nu kan jeg komme til at gå i den igen uden at være irriteret.



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...