fredag den 14. november 2014

Goddag lakridskonfekt - farvel Jacob

For to uger siden startede jeg på dette projekt: en broderet nålepude. En nålepude af lakridskonfekt. Den er da total cool synes jeg. Og nu er den endelig færdig. Motivet har jeg talt op - tern for tern. Og det har bare været virkelig sjovt at lave. Når jeg havde broderet lidt  en farve, kunne jeg ikke stoppe, for jeg skulle også lige brodere en anden farve og en anden farve, Så derfor er det gået stærkt med at få den færdig. Da jeg blev færdig med de to stykker, skulle de broderes sammen med flettesting. Og det var lidt af en udfordring, for det har jeg aldrig prøvet før. Men dette klarede jeg jo også. Jeg har lige inden jeg til sidst ladet en åbning stå og fyldt puden med fint plukket pladevat. 

Nålepuden er fra fru Zippe og hedder "lakridskonfekt" 76-0130 og den måler 11 x 11 cm. Når du køber sættet, får du en æske med 'det hele': broderinåle, uldgarn, stramaj, mønster og monteringsvejledning. Jeg købte mit sæt på Kreativmessen i Viborg, men jeg har set den mange andre steder også. 














'Jacob' har været min nålepude i over 24 år, han er godt laset, og er blevet repareret mange gange. så det er bestemt ikke frås, at han nu bliver skiftet ud med lakridskonfekt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...