søndag den 30. august 2015

Upcomers Designmarked i Vejle

Jeg har haft en mega hyggelig dag i dag. Jeg har været til Upcomers Designmarked i Vejle med en veninde. Det har været en lang dag. Men det gør ikke noget, for jeg var i hyggelig selskab. Min veninde falder i snak med alle, og pga af hende, fik jeg faktisk talt med en del, som jeg ellers ikke ville have talt med. Og så fik jeg til og med et par ting med hjem.

Lige ved indgangen faldt jeg over en rigtig sød keramikbod Mia Bella Jensen, som laver håndlavet porcelæns vaser og håndmalede sten. Her fik jeg fingerne i et saltkar. Jeg stod også og beundrede de fine sten med små citater på. Dem kunne jeg også rigtig godt lide. 



Jeg fik købt en rigtig sød gave ved Emma Lea. En gave til min ældste datter som snart bliver 20. Men jeg viser den ikke lige nu - det kunne jo tænkes at hun læser med. 

Jeg fandt en plexsiglas ring til mig selv hos Sara Breitenbauch. Hun laver betonpendler i letbeton, blækillustrationer, smykker i træ og porcelæn. Jeg smider lige et billede af den senere.

Jeg var også forbi boden Friihof og Siig, som laver moderne smykker til fornuftige priser i grafisk rå feminin stil. Her har jeg for snart et år siden købt en stjernehalskæde. Og selve kæden var nu blevet mega grim. Og sørme om de ikke bare gav mig en ny - bare sådan lige. Det var jeg rigtig glad for. For jeg har kæden på HVER dag, og den var ikke pæn længere. Men det er den igen nu.

Jeg kigge flere gange på  en vase hos Lærke Langballe, som laver keramik. Jeg kunne desværre ikke bestemme mig, så jeg kom ikke hjem med en vase fra hende.


Vi markerede besøget af med at spise sushi hos Restaurant Zhou, Dæmningen. Det var bare fantastisk godt. Jeg kæmpede en kamp med de der pinde. Det bliver jeg sørme aldrig godt til. Men det lykkes mig da til sidst at få fanget sushi'en op på pindene. 



Efter en kop kaffe måtte jeg retur til markedet. Jeg havde nemlig set lun på en kimono fra Freckle and Punch. Og den måtte jeg have med hjem. Og det var jeg glad for jeg gjorde. Min veninde fik også en. Og nu kan vi gå her i udkantsdanmark og flashe vores nye dress. Jeg kan lige smide et bedre billede ind en af dagene. I skal jo se mig i den.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...