tirsdag den 19. januar 2016

Kaktusser

Jeg fik lyst til at hækle noget andet end aber, så jeg er hoppet på kaktus-bølgen, og har nu lavet to forskellige. Den store kaktus har fået en masse knopper, og den anden er bare fire kaktusser i en potte. Beggge kaktusser er lavet i uld. Og den lille af dem har også en tråd mohair, så den får det har buskede look, som nogle kaktusser har.

Jeg har også hæklet 'jorden'. Det er ligesom finest. Jeg har brugt brunt bomuldsgarn. Og fremgangsmåden er ganske enkelt: Jeg har først lavet toppen ved at hækle i cirkel indtil cirklen passede med pottens størrelse. Derefter har jeg bare hæklet rundt og rundt, indtil dybden på jorden passede med dybden på potten, og så lukkede jeg at ved at tage ind i cirklen igen, og inden jeg lukkede helt af, fyldte jeg fibervat i 'jorden'. Dette er selvfølgelig også inde i selve kaktussen.

Opskrifterne på kaktusserne har jeg fundet på nettet.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...