fredag den 5. februar 2016

Halstørklæde i adventsgave

Min ÆldsteDatter Ann har længe ønsket sig en hjemmestrikket halstørklæde i brændt karry garn. Jeg fik da også købt garnet for et stykke tid siden. Men jeg fik bare ikke færdiggjort halstørklæden. Og til sidst besluttede jeg mig for at narre hende. Og så fik jeg strikket halstørklæden i hemmelighed. Og 1. søndag i advent fik hun den så.

Og så skulle jeg også lige vise den herinde. Men det har taget lige så lang tid at få taget det åndsvage billede, som selve strikkeprocessen også tog. Og da jeg endelig ville tage billedet, var ÆldsteDatter ikke i nærheden, og MellemsteDatter måtte stå model. Og det ville hun kun på den betingelse at hendes ansigt ikke kom med. Så derfor det halve billede.


Jeg har strikket uden opskrift. Men har målt med en anden halstørklæde og fandt på at det skulle være patent strik. Og så strikkede jeg bare af alt garnet - nemlig  6 nøgler. Og syede den sammen til sidst. Det var faktisk slet ikke så svært. Fantastisk at det skulle tage så lang tid.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...