fredag den 3. februar 2017

Mit farverige sengetæppe

Jeg har endnu et tæppe som skal vises frem. Nemlig mit farverige sengetæppe. Den er også lavet omkring 1989. Måske endda lidt senere. For jeg lavede jo det første sengetæppe i 1989 og jeg husker at jeg brugte det i mange år.

Jeg har det nu sådan, at jeg ikke orker at have et sengetæppe på sengen, så derfor bruger jeg den ikke mere til det. Men jeg husker, hvor meget arbejde der var i at sy den, så derfor bliver den aldrig smidt ud eller solgt. Jeg bruger den i stedet som tæppe udenfor eller inde, alt efter hvor jeg har brug for et stort tæppe.

Tæppet er lavet af en masse firkanter. Og firkanterne er lavet af en masse strimler stof. Disse strimler er syet sammen i et bestemt mønster og derefter er disse firkanter sat sammen, så der opstår striber på skråt, når man kigger på tæppet.

Hele tæppet er derefter kantet med råhvidt  og imellem for stykke og bagstykkke (som også er råhvid) er der pladevat. Og for at pladevattet bliver hvor et skal være, er hele tæppet også quiltet sammen.






1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...