mandag den 22. maj 2017

Hæklede studenterhuer

I den søde forsommer-tid, er der én begivenhed, som jeg altid glæder mig. At studenterne springer ud! Jeg synes det er SÅ hyggeligt, når huerne begynder at pryde de unge, smukke hoveder – og det sender tankerne tilbage til fordums tid med lyse sommernætter og masser af fest og ballade.

Inspireret af Hendes Verden, som har en opskrift på studenterhuer HER, kastede jeg mig derfor ud i projektet. Jeg syntes dog, at huen blev lige lidt for lille, For selvfølgelig skulle min studenterhue kunne bruges til de aber, som jeg jo også laver. Så derfor hæklede jeg lidt mere på, så den kom til at passe.

Huen er så lynhamrende hurtig at hækle, at jeg synes der skulle lidt mere på, så den lignede den 'rigtige' hue. Så derfor har jeg syet et lille rem på foran på hatten, og pyntet huen med guldperler i begge sier og til slut syet et lille kors på foran på huen.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...