søndag den 21. januar 2018

Nutshell grydepaller

På diverse facebook hæklegrupper har der over julen floreret en bestemt grydelap i utrolig mange udgaver. Jeg blev til sidst fristet, og måtte selvfølgelig også afprøve om jeg kunne lave dem. Opskriften var ikke en direkte opskrift, men i stedet for en engelsk video på You tube. Og en dag jeg kom træt hjem fra en nattevagt, og ikke kunne sove pga en snorkende mand, satte jeg mig til at se den. Og faldt i søvn :-)

Men næste dag prøvede jeg at hækle den, så noget havde der sat sig fast :-) og nu har jeg fået lavet et sæt grydelapper.

Jeg lavede først en test i 8/4 men det blev alt for tynd. Så jeg tog i stedet dobbeltgarn og fik med 8/8 en tyk og lækker grydelap. jeg har brugt 4 farver: hvid, lyseblå mørkeblå og grå. Og afsluttet med den lyseblå yderst.


Bagsiden er skam også pæn.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...