tirsdag den 25. juni 2019

Penguono cardigan

Jeg har lavet en Stephen West cardigan. Han kalder den for en Penguono. Den er mega mega lækker og god som ekstra bluse, når det er lidt køligt. Jeg er som du nok kan regne ud meget glad for den. Og i det jeg også er meget glad for farver, så er der ikke sparet på farvepaletten. Jeg har bare givet den gas med mine garner. Jeg har brugt en god blanding af hedgehog garn og arwetta strømpegarn fra mit lager. 

Da jeg skulle strikke den fulgte den instrukserne i mønsteret om, hvordan man kombinerer de forskellige garner. Jeg har også tilføjet snoninger og bobler for at lege lidt. Snoningerne er henholdvis på det ene forstykke og under det ene ærme. Og boblerne er på ryggen. 

Det sjove ved denne cardigan er at den kan vende på to måder. Så på den ene måde får man en ganske næsten almindelig cardigan og hvis man vender den på hovedet får man et lidt sjovere cardigan med længere forstykke. 

Jeg har strikket hele cardiganen med dobbelt tråde, og har brugt en pind 6 ½, så den er lidt luftig i strukturen. Den eneste ændring jeg har lavet iforhold til mønsteret er at jeg har lavet ærmerne 11 cm længere. 



















1 kommentar:

  1. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...