fredag den 18. oktober 2013

Blå blomst færdig

Jeg har syet denne søde kjole til MindsteDatter. Det er samme model som jeg syede før sommerferien. Nemlig denne her.
 
Også denne gang har jeg brugt mønsteret fra Stof & Stil nr 63005. Jeg har lavet lidt ændringer ved ærmerne, og givet kjolen en stolpelukning foran. Og lavet halsudskæringen lidt mindre. Men ellers er det den samme kjole. Til bærestykket og til ærmerne har jeg brugt mørk chambrey fra Stof & Stil. Det blå retro stof tror jeg nok er købt via Lullaby & La La . Godt nok for temmelig lang tid siden. Men jeg skulle jo lige overveje hvad det flotte stof skulle bruges til.
 
Lommestoffet fik jeg købt da jeg var til husflidsmesse i Viborg. Det prikkede skråbånd har jeg også købt via en eller andet netbutik. Jeg har også støttet lokalt, og har købt knapperne oppe i vores egen butik Nørregades Varehus her i byen.  Jeg har lavet en lille pyntestikning på bærestykket, og lagt kjolen op med en 2 cm søm. Så der er ikke mange dikkedarer ved denne kjole. Men alligevel er den blevet utrolig sød.

Og den 'onde' mor sendte MindsteDatter ud i kulden for at få taget billedet af kjolen. Prøv at se som hun skutter sig i kulden.... Hu ha...
 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...