onsdag den 28. juni 2017

Blomsterørenring med knapper

Da jeg var til Hammerum Krea i april, fik jeg mulighed for at få lavet nogle meget små knapper med stof på. Og der blev snakket om at de kunne laves om til nogle blomsterørenringe. Og der var ikke langt fra ord til handling, så jeg gik straks i gang med at lave dem.

Jeg har ikke taget billeder af selv processen, men jeg kan prøve at forklare hvordan jeg har lavet dem:
  • Først klippede jeg 2 x 6 små runde cirkler. De er lige lidt større end knappen, men ikke ret meget.
  • Så foldede jeg de små stykker to gange, så det blev til en kvart cirkel.
  • Så riede jeg i den kvarte cirkel op og ned og sørgede for at stoppe på samme side af kvartcirklen som jeg begyndte, og hoppede hen til næste kvart cirkel og gjorde det samme, indtil jeg havde alle 6 cirklen på perler på snor.
  • Så strammede jeg snoren og vupti så havde jeg lavet bladede til blomsten.
  • Jeg limede så knappen på den ene side og ørenstikken på den anden side.
Og så var den klar.





2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...