torsdag den 12. august 2010

Bernina 700D


Denn her kasse kom Manden min og smed lige foran mig her i eftermiddags med orderne "Her - og så gider jeg ikke høre mere brøvl!!". Det skal lige nævnes at det var med smil på munden - selv om jeg blev lidt paf over den voldsomme måde han kom med den på. Og da jeg lige fik mig samlet igen, så jeg at der stod Bernina overlovk på papkassen. Og jeg blev simpelthen så glad.
Jeg har bare LÆNGE ønsket mig sådan en. Og har endda spurgt her og der, om hvilken maskine der var bedst - og undersøgt priser. Og været ved forskellige forhandler for at høre mere.

Og i tirsdags nævnte jeg lige for Manden min hva jeg havde fundet ud af. Og så købte han den sørme lige i dag.

Jeg skyndte at pakke den ud. Og se.... den er bare så fin.


"Desværre" skulle vi i byen i aften og spise aftensmad (og er lige kommet hjem), så det bliver ikke i dag at jeg får studeret den nærmere. Men i morgen - og i weekenden....

Og "desværre" skal jeg jo starte i løntilskud på kommunen på mandag, så det bliver ikke så meget jeg får tid til at sy. Men jeg lover, at jeg syr alt, det jeg kan få tid.

Glæder mig vildt til at få købt tråd til den. Hva gør I andre?? Har I mange forskellige farver til overlockeren, og skifter i alt efter hvilken farve stof I syr i? Eller har I to farver fx lys og mørk, som I bare skifter imellem??

Jeg skal jo vide hvor meget tråd jeg skal købe :-)

3 kommentarer:

  1. Ej, tillykke! Sikke en sød mand, du har :)

    SvarSlet
  2. uh..hvor var det sødt af din dejlige mand.

    ang. tråd så er det en smags sag...nogle ting bliver pænest i farvematch mens andre er flotte i kontrast.

    og husk at du når du skal skifte tråd bare kan klippe tråden oppe ved spolen, binde den nye og gamle tråd sammen og trække igennem...det spare meget tid :-)

    hilsen stinne

    SvarSlet
  3. Gowry: Ja han er bare rar. Først ny computer, så en overlocker. Og så venter jegbare på mine aerobic støvler. Så har han forkælet mig med det han skulle (betingelsen for at han måtte få nyt tv) - så jeg nyder det. Det er ikke så tit jeg får nye dyre ting.

    Stinne: okaii, synes bare det blir dyrt hvis jeg skal købe fór mange farver. Men har set at de nogle gange er på bud med fler-køb. Men tak for tippet med farvematch /kontrast. Det havde jeg ikke overvejet.

    Og det med trådskift vidste jeg godt. :-) Har arbejdet på en systue for 10år siden i ½år. Så jeg skal lige have genopfrisket en masse ting.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...