tirsdag den 2. maj 2017

Bamse til konfirmation

"Kan du ikke lige hækle en bamse til min datter konfirmation?. Der skal også stå navn og dato i den." Sådan lød det. Og sådan en udfordring tog jeg selvfølgelig imod.

Jeg fandt mønsteret hos Lilleliis. Ja jeg måtte købe den for at få den, men skidt med det. Og så fik jeg købt garn og stof i ønskede farve: lysegråt og lys lyng. Det skulle nemlig passe til konfirmationsbordet. Øjnene fik jeg igennem en sød instagrammer, for jeg kunne ikke nå at sende bud efter nogle billige nogle i Kina.

Da jeg lavede bamse første gang brugte jeg enkelt tråd 8/4 bomuldsgarn. Men så blev den godt nok meget lille. Så jeg forsøgte i stedet med dobbeltgarn. Og det blev meget bedre. Nu er den ca 20 cm høj.

Fødderne har drillet en del. Jeg tror jeg hæklede dem 4-5 gange før de blev rigtige. Opskriften er jo på engelsk, og det er ikke alle forkortelserne jeg er trygge ved. Men via en sød pige fik jeg link til engelske hækleopskrift forkortelser oversat til dansk, og så gik det meget bedre.

Nu er den færdig. Og den søde mor kommer og henter den i morgen.









Og jeg ved godt at der har været musestille her på bloggen i en måned ca. Men det er bestemt ikke fordi jeg ikke er kreativ. Tværtimod. Jeg har monstertravlt. Og viser alle de fine ting frem hurtigst muligt. Så bliv på linien..... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...