tirsdag den 13. marts 2012

Min dag i går

Jeg havde en rigtig god fødselsdag i går. Og tak til alle jer som skrev til mig. Det varmede. Dagen startede med morgensang og gaver. Eller rettere morgenmusik og gaver. Vi har den tradition heri huset at fødselslaren skal vækkes med morgensang på sengen. Men Manden min synger ikke, så det plejer at være pigerne og jeg der synger. Og nu har de åbenbart fået en dille der hedder "jeg kan ikke synge så tidlig-syndrom", så de sidste par gange til fødselsdag, har det kun været mig der sang. Og i går kunne jeg jo ikke synge for mig selv. Men det havde Manden min heldigvis fundet en løsning. Han havde fundet en sang på nettet, der hed "Mor har fødselsdag" og den spillede de for mig. Lidt sjovt var det nu, nu når de ikke VIL synge.
Jeg har prøvet at finde den på nettet uden held, så den må I have til gode. Efter morgensang og gaver fik vi fælles morgenmad - noget som ellers kun sker i weekenden her i huset. Og så smuttede pigerne i skole/børnehave, Manden min på arbejde, og jeg til Viborg. Jeg skulle lige ose lidt inden jeg skulle mødes med Manden min på date på Kafe Arthur. Her fik vi denne lækre brunch:
Scrambled eggs med bacon og toast – pandekager med sirup og frugt
To gode oste med figenkompot – græsk yoghurt med knas og honning. Dertil masser af brød, både som en lækker kiks, groft brød og hvidt brød. Og ristet brød. Og selvfølgelig kaffe og appelsin juice. Juicen var dog temmelig sur.

Og bagefter suste jeg hjem igen, og gjorde klar til om eftermiddagen. Når pigerne kom hjem, skulle vi have vandbakkelsekagekone. Og jeg klargjorde også lige aftensmaden, så der var ekstra tid til at hygge. Jeg lavede en ekstra stor kagekone, så der var til alle der kom. Og godt jeg gjorde det, for jeg fik både besøg af to veninder og den enes kæreste. Rigtig hyggeligt.

Her er lige et billede af mine gaver:
Nye bikingsko - som jeg glæder mig rigtig meget til at indvie. De gamle er omkring 8 år gamle, og købt brugt. SÅ det var bestemt en ting jeg havde brug for.

Af mine forældre har jeg fået den grønne og den lille sorte Kähler vase. Og den lilla fik jeg af Manden min og pigerne (sammen med bikingskoene). Blomsterne i den lilla vase fik jeg af en veninde. Dejligt - for så kunne vasen komme i brug med det samme.
 
 Og denne dejlige forårsbebuder fik jeg af den anden veninde.

Denne creme er bare min favorit. Den dufter af citrus. Og den er meget drøj i brug. I skulle tage og prøve den. En super lækker creme - som jeg fik af min svigerfamilie sammen med en omgang penge.

1 kommentar:

  1. Sikke en dejlig dag du har haft ;-) Dejlige gaver. Elsker de der Kähler vaser;-) Sikke en lækker morgenmadstallerken. Kan ikke helt gennemskue hvad den består af på nær noget kiks-agtigt og frugt ;-) WOW! Her vækker jeg også altid familien med morgensang, men de gør ikke rigtigt gengæld eftersom jeg jo altid er oppe før en vis person får sko på... ;-/ Til gengæld synger bettepigen for mig resten af dagen ;-D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...