onsdag den 26. januar 2011

Jeg gjorde en god gerning i går.

Og jeg fik dette for det:
En appelsinjuice og en lille bille stykke chokolade.

Jeg er B Rh positiv. Der er 8% af min slags i Danmark. Og jeg har været bloddonor siden 26. maj 1995. Og jeg blev donor, fordi Manden min mistede en bror ved en blodsygdom i september 1994. Og så var det, at jeg tænkte, at jeg kunne gøre en forskel, og meldte mig på banen. Jeg bliver dårlig, når jeg ser blod, men alligevel mander jeg mig op hver gang, og tager afsted. Nu skulle man tro, at jeg er blevet tappet mange gange, men jeg har kun prøvet det 9 gange. Så næste gang får jeg en bronchenål som tapperhedsmedalje... Det glæder jeg mig til.
Men det bliver nok først til sommer, for nu skal der lige en rum tid inden jeg skal afsted igen.

Hva med dig, har du taget stilling til, om du skal være donor??? Du kan læse meget mere her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...